Начало В детайли Твърдения, че ще се харчат милиарди за софийския околовръстен път, са манипулация
51
България

Твърдения, че ще се харчат милиарди за софийския околовръстен път, са манипулация

По-рано по време на пленарното заседание лидерът на „Продължаваме промяната“ Асен Василев заяви, че Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) ще строи 8 км околовръстен път на София срещу 2 млрд. лева, което е 250 млн. лева на километър.Василев го определи като „още една касичка“.

| 21 Ноември 2025, 14:56 ч.
Твърдения, че ще се харчат милиарди за софийския околовръстен път, са манипулация
Твърдения, че ще се харчат милиарди за софийския околовръстен път, са манипулация
Снимка © / БТА (ЕВ)

Твърдения, че ще се харчат милиарди за софийския околовръстен път, са чиста манипулация, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов от парламентарната трибуна по време на дебатите на първо четене на законопроекта за държавния бюджет за 2026 г.

Трафикът на границата с Турция на ГКПП „Капитан Андреево“ е интен

Трудова борса, организирана от Дирекция "Бюро по труда“ - Бургас съвмес

Опит за справяне с демографската криза е сред акцентите в бюджета на Държавно

Българският манастир „Свети Великомъченик Георги Зограф” на Света

Задържани са двама мъже за извършване на въоръжен грабеж над 15-годишно момче

По-рано по време на пленарното заседание лидерът на „Продължаваме промяната“ Асен Василев заяви, че Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) ще строи 8 км околовръстен път на София срещу 2 млрд. лева, което е 250 млн. лева на километър. Василев го определи като „още една касичка“.

По отношение на южната дъга на околовръстния път Иванов обясни, че в проектобюджета за 2026 г. има ангажимент за 17 млн. евро за проектиране и нищо повече. Той посочи, че предвидените по-нататъшни разходи са прогнозни за 2027 г. и 2028 г. Реалната цена за проекта ще стане ясна, след като се проведат процедурите, определи се прогнозната стойност на обществената поръчка, избере се изпълнител и има окончателен проект, заяви Иванов. Ще се търси най-изгодното предложение за изпълнение на проекта, допълни той.

Министърът подчерта още, че строителните дейности ще бъдат в продължение на няколко години. Проектирането ще започне през 2026 г. и ще бъде едно от най-сложните, обясни Иванов.

По думите му отсечката от ул. „Радевица“ до магистрала „Струма“ ще минава през гъсто населени места, тесен път и ще са необходими сложни инженерни решения. Идейният проект предвижда изграждането на естакада и тунел от жк „Бъкстон“ до жк „Овча Купел“. Трасето ще преминава през няколко реки и булеварди, обясни министърът. Иванов отбеляза, че заради това е необходимо изграждане на нужната инфраструктура и затова проектът има високата прогнозна стойност.

Концепцията за тунел в близост до бул. „Бъкстон“ предвижда изграждането на съоръжения с две тръби с по две ленти по 700 метра, допълни той. Естакадата в идейния проект е с дължина километър и половина с две платна с по три ленти за движение във всяка посока. Трябва да има магистрален габарит, смята министърът. Той посочи, че проектът предвижда и изграждане на четири по-малки съоръжения.

Закупуване на три електробуса, изграждане на три зарядни станции и обособяван

Със средства от инвестиционната си програма Община Котел реализира частичен р

Водоподаването по няколко улици в Попово е ограничено днес. Причината е плани

Разширяването на южната дъга се осъществява със съвместни действия на АПИ и Столична община, подчерта Иванов. Изграждането на последния участък от околовръстния път е важен за националната инфраструктура обект и ще осигури достъп до бъдещата национална детска болница, заяви Иванов.

Той допълни, че при предишни правителства са залагани много по-ниски проектни стойности от реалните, както и че в момента плащаме индексация и компенсации за стари сметки.

Бюджетът на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) е много повече съставен от бюджети на предишни правителства, отколкото на сегашното, заяви Иванов.

Бюджетната рамка, която предлагаме, е продиктувана от забавяне и несъстояли се инвестиции през последните четири години в инфраструктурата, обясни той. По думите му компенсиране на всяко забавяне в строителството се връща като по-тежък и значително по-скъп ангажимент. Това означава, че това правителство има по-малка възможност да следва своя собствена визия, обясни министърът.

Иванов допълни още, че неподдържането на пътната инфраструктура е наследен ангажимент. Волята на правителството е да имаме нормални пътища, което е задължение на държавата, а не лукс на гражданите, каза той.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Възстановено е движението при 392-ри по пътя Благоевград – Кресна
Възстановено е движението при 392-ри км по път I-1 Благоевград – Кресна, информират от Агенция "Пътна инфраструктура". От пътната агенция предупреждават шофьорите да се движа ...
Бащи от Сдружението „Гласът на бащите“ протестираха пред Съдебната палата срещу съдебните решения, касаещи родителските права
Бащи от Сдружението „Гласът на бащите“ протестираха пред Съдебната палата в Пловдив срещу съдебните решения, касаещи родителските права. Събрали сме тук, защото сме нед ...
Нуждаем се от общ подход между ЕС и Индийско-тихоокеанския регион
За да гарантираме стабилността в нашите два региона и да посрещнем предизвикателствата в сложната среда на сигурност, се нуждаем от общ подход между Европейския съюз (ЕС) и Индийск ...
Полицаи разясняваха на жители на новопазарски села възможни измами, свързани с въвеждането на еврото в България
Мобилни екипи на полицията се срещнаха с жители на новопазарските селата Жилино и Войвода, на които разясниха възможните начини за измами преди да започне смяната на левове с евро, ...
Служители на Националния осигурителен институт (НОИ) в Сливен излязоха на протест
Служители на Националния осигурителен институт (НОИ) в Сливен излязоха на протест. Илияна Христова, председател на синдикалната секция на КТ „Подкрепа", които са организатори ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Община Кубрат получава финансиране от близо 4,3 млн. лева по три проекта за обновяване на инфраструктурата в общинския център
Община Кубрат ще получи финансиране от близо 4,3 млн. лева по три проекта за обновяване на инфраструктурата в общинския център. Подкрепата за изпълнение на дейностите е по Стратеги ...
Намалели са престъпленията, завършили с осъждане, както и осъдените в област Ловеч през 2024 г.
Намалели са престъпленията, завършили с осъждане, и осъдените в област Ловеч през миналата година, сочат данните на отдел „Статистически изследвания“ – Ловеч. Пре ...
Безплатни консултации по репродуктивни проблеми, организирани от фондация „Искам бебе“, ще има отново в Ямбол
Безплатни консултации по репродуктивни проблеми, организирани от фондация „Искам бебе“, ще има в Ямбол за пореден месец. Прегледите ще са на 29 ноември, от 10:00 до 17: ...
Парламентът прие проектобюджетите на държавата, на НЗОК и на ДОО след часове дебати в два пленарни дни
В два последователни пленарни дни и след часове дебати в пленарната зала парламентът прие на първо четене проектобюджетите на Държавното обществено осигуряване (ДОО), на Национална ...
Възстановено е движението при 392-ри по пътя Благоевград – Кресна
Възстановено е движението при 392-ри км по път I-1 Благоевград – Кресна, информират от Агенция "Пътна инфраструктура". От пътната агенция предупреждават шофьорите да се движа ...
Тикер в 15:49 ч.
Община Кубрат ще получи финансиране от близо 4,3 млн. лева по три проекта за обн ...
Начало В детайли
51
България

Твърдения, че ще се харчат милиарди за софийския околовръстен път, са манипулация

По-рано по време на пленарното заседание лидерът на „Продължаваме промяната“ Асен Василев заяви, че Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) ще строи 8 км околовръстен път на София срещу 2 млрд. лева, което е 250 млн. лева на километър.Василев го определи като „още една касичка“.

| 21 Ноември 2025, 14:56 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Твърдения, че ще се харчат милиарди за софийския околовръстен път, са манипулация
Твърдения, че ще се харчат милиарди за софийския околовръстен път, са манипулация
Снимка © / БТА (ЕВ)

Твърдения, че ще се харчат милиарди за софийския околовръстен път, са чиста манипулация, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов от парламентарната трибуна по време на дебатите на първо четене на законопроекта за държавния бюджет за 2026 г.

По-рано по време на пленарното заседание лидерът на „Продължаваме промяната“ Асен Василев заяви, че Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) ще строи 8 км околовръстен път на София срещу 2 млрд. лева, което е 250 млн. лева на километър. Василев го определи като „още една касичка“.

По отношение на южната дъга на околовръстния път Иванов обясни, че в проектобюджета за 2026 г. има ангажимент за 17 млн. евро за проектиране и нищо повече. Той посочи, че предвидените по-нататъшни разходи са прогнозни за 2027 г. и 2028 г. Реалната цена за проекта ще стане ясна, след като се проведат процедурите, определи се прогнозната стойност на обществената поръчка, избере се изпълнител и има окончателен проект, заяви Иванов. Ще се търси най-изгодното предложение за изпълнение на проекта, допълни той.

Министърът подчерта още, че строителните дейности ще бъдат в продължение на няколко години. Проектирането ще започне през 2026 г. и ще бъде едно от най-сложните, обясни Иванов.

По думите му отсечката от ул. „Радевица“ до магистрала „Струма“ ще минава през гъсто населени места, тесен път и ще са необходими сложни инженерни решения. Идейният проект предвижда изграждането на естакада и тунел от жк „Бъкстон“ до жк „Овча Купел“. Трасето ще преминава през няколко реки и булеварди, обясни министърът. Иванов отбеляза, че заради това е необходимо изграждане на нужната инфраструктура и затова проектът има високата прогнозна стойност.

Концепцията за тунел в близост до бул. „Бъкстон“ предвижда изграждането на съоръжения с две тръби с по две ленти по 700 метра, допълни той. Естакадата в идейния проект е с дължина километър и половина с две платна с по три ленти за движение във всяка посока. Трябва да има магистрален габарит, смята министърът. Той посочи, че проектът предвижда и изграждане на четири по-малки съоръжения.

Разширяването на южната дъга се осъществява със съвместни действия на АПИ и Столична община, подчерта Иванов. Изграждането на последния участък от околовръстния път е важен за националната инфраструктура обект и ще осигури достъп до бъдещата национална детска болница, заяви Иванов.

Той допълни, че при предишни правителства са залагани много по-ниски проектни стойности от реалните, както и че в момента плащаме индексация и компенсации за стари сметки.

Бюджетът на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) е много повече съставен от бюджети на предишни правителства, отколкото на сегашното, заяви Иванов.

Бюджетната рамка, която предлагаме, е продиктувана от забавяне и несъстояли се инвестиции през последните четири години в инфраструктурата, обясни той. По думите му компенсиране на всяко забавяне в строителството се връща като по-тежък и значително по-скъп ангажимент. Това означава, че това правителство има по-малка възможност да следва своя собствена визия, обясни министърът.

Иванов допълни още, че неподдържането на пътната инфраструктура е наследен ангажимент. Волята на правителството е да имаме нормални пътища, което е задължение на държавата, а не лукс на гражданите, каза той.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Възстановено е движението при 392-ри по пътя Благоевград – Кресна
Бащи от Сдружението „Гласът на бащите“ протестираха пред Съдебната палата срещу съдебните решения, касаещи родителските права
Нуждаем се от общ подход между ЕС и Индийско-тихоокеанския регион
Полицаи разясняваха на жители на новопазарски села възможни измами, свързани с въвеждането на еврото в България
Служители на Националния осигурителен институт (НОИ) в Сливен излязоха на протест
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
На преден план
Община Кубрат получава финансиране от близо 4,3 млн. лева по три проекта за обновяване на инфраструктурата в общинския център
В детайли
Намалели са престъпленията, завършили с осъждане, както и осъдените в област Ловеч през 2024 г.
В детайли
Безплатни консултации по репродуктивни проблеми, организирани от фондация „Искам бебе“, ще има отново в Ямбол
На преден план
Парламентът прие проектобюджетите на държавата, на НЗОК и на ДОО след часове дебати в два пленарни дни
Местен фокус
Възстановено е движението при 392-ри по пътя Благоевград – Кресна
Контекст
Обществото трябва да е информирано за бездомните кучета и приютите за бездомни животни не са решение, посочиха експерти на дискусия в Столичната община
В детайли
БКДМП отличи с годишните си награди най-добрите български компании от секторите дървообработване и мебелно производство
На преден план
Регистрираната безработица във Велико Търново през октомври е 3,5%
На преден план
Над 11 млн. лева ще бъдат инвестирани в изграждане на нов социален комплекс в боляровското село Мамарчево
Контекст
Община Нова Загора постави началото на "умно" управление на отпадъците
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.